donderdag 19 november 2009

The Missing Fonts of CS4

Zelf gebruik ik voor de theorie van mijn trainingen bij Opatel, natuurlijk de Myriad Pro. Nu had ik daar ook de Myriad Pro Light in gebruikt. Groot was mijn verbazing/ergenis dat na de installatie van, ik geloof CS3, ineens de Myriad Pro Light ontbrak. Sterker nog, ook de Myriad Pro Black was verdwenen. Wat blijkt nu, bij een standaard installatie worden niet alle meegeleverde fonts geïnstalleerd! Zelf kwam ik daar pas achter nadat ik al mijn alineastijlen had omgebouwd.

Om je voor deze nutteloze arbeid te behoeden geef ik hier maar een beknopte opsomming van fonts die niet standaard geïnstalleerd worden. Dus haal de DVD 'Content' maar eens uit de doos en zoek daar de map 'Goodies'. Hierin vind je dan weer een map met fonts.


















2 opmerkingen:

André Mesker zei

Ik kan die laatste 4 'dingbats/wingding'-achtige fonts even niet vinden. Hoe heten die? Wel een leuke tip want er staan wel mooie fonts tussen. :-)

Rudi Spitzers zei

Je vindt dit pi-font onder naam Adobe Pi std.